Wydarzenia bieżące – rok szkolny 2024/2025

9.12.2024  - klasa 1A reprezentowała VII LO na uroczystości obchodów 102. rocznicy wyboru Gabriela Narutowicza na urząd prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Samorząd klasy złożył wieniec kwiatów pod pomnikiem prezydenta na placu jego imienia w Warszawie.

Projekt eTwinning z Belgią, Portugalią (Terceira na Azorach) i Gujaną Francuską

28.11.2024 odbyło się pierwsze spotkanie uczniów biorących udział w projekcie eTwinning „Young European Citizens”. Łączyliśmy się online z partnerami w Matoury w Gujanie Francuskiej. Pierwsze spotkanie miało charakter zapoznawczy – odpowiadaliśmy na pytania dotyczące Polski i sami pytaliśmy o egzotyczny kraj leżący na rubieżach Unii Europejskiej. Tak, administracyjnie jest to departament Francji położony w Ameryce Południowej, między Surinamem i Brazylią, nad Oceanem Atlantyckim! Uczniowie przedstawili prezentacje o swoich szkołach, miastach i krajach, a na zakończenie zagrali w kahoota o Polsce i Gujanie Francuskiej (pytania ułożone naprzemiennie), którego sami przygotowali.

25.10.2024 - klasy 2d i 3b pod opieką p. Zuzanny Chruścikowskiej uczestniczyły w lekcji muzealnej "Między rzeczywistością a konwencją.", zrealizowanej w ramach wystawy czasowej poświęconej malarstwie Józefa Chełmońskiego w Muzeum Narodowym. Uczniowie mieli okazję podziwiać ponad 100 prac artysty, pochodzących ze zbiorów muzealnych oraz prywatnych, które zostały uporządkowane zgodnie z tematyką jakiej poświęcał swoje prace. Była to okazja do nowego, krytycznego spojrzenia na malarstwo Chełmońskiego.

21.10.2024 - klasa 3b uczestniczyła w warsztatach z ratownictwa medycznego - pierwsza pomoc

9.10.2024 - klasa 3a na wycieczce klasowej "Śladami Lalki"

3D na nowatorskich warsztatach w Zamku Królewskim w Warszawie
8 października 2024 roku klasa humanistyczna 3D pod opieką nauczycielek Ewy Karpińskiej i Małgorzaty Malczyk uczestniczyła w zajęciach opracowanych przez Dział Edukacji Zamku Królewskiego Ciało w kulturze. Składały się one z trzech części: oprowadzania z edukatorką po wybranych 4 dziełach znajdujących się w przestrzeni Zamku, warsztatach z kartami pracy, które obejmowały reprodukcje innych dzieł, również sztuki współczesnej i nowoczesnej oraz prezentacji rezultatów przemyśleń, interpretacji i dyskusji grupowych ponownie w odniesieniu do dzieł z zamkowych kolekcji. Były to pierwsze warsztaty tego typu, które nie skupiały się na tradycyjnym zwiedzaniu i wykładach z historii sztuki, lecz stały się okazją do potraktowania tekstów kultury jako punktu wyjścia do sposobów ujęcia tematu ciała i przedstawienia go na przestrzeni wieków i teraz. Właśnie odniesienie do współczesności i możliwość interpretacji w gronie rówieśniczym, dzielenia się emocjami, brak oczekiwania „prawidłowych” odpowiedzi, swoboda wypowiedzi i dowolność interpretacji oraz wzbudzenie zaciekawienia do dalszej eksploracji świata sztuki były tym, co uczniom szczególnie przypadło do gustu. O to chodziło autorkom warsztatów, które niezwykle ciepło przyjęły przekazane uwagi zwrotne i były oczarowane sposobem pracy i zaangażowaniem uczniów i uczennic z naszego liceum.

2-4 X 2024 – Klasa 4a (prawno- medialna) z wychowawcą i autorem programu wycieczki - Emilianem T. Kowalcze oraz opiekunką, udała się do śladami Mickiewicza, Kraszewskiego itp. do barokowego Drezna, malowniczej średniowiecznej Miśni oraz imponującego Moritzburga. Zwiedzaliśmy m.in. miśnieńską Manufakturę i Muzeum Porcelany, Starówkę ponad 1000-letniego miasta z pięknymi domami, fontannami, zamkiem i katedrą, monumentalny zamek Moritzburg na wyspie, Stare i Nowe Miasto Drezna, w tym muzea, Galerię Starych Mistrzów (od antyku do XIX w.), Muzeum Kraszewskiego, Albertinum (Galerię Nowych Mistrzów, od XIX do XXI w. w tym: romantyków, impresjonistów, ekspresjonistów, secesjonistów itd.), liczne gmachy, świątynie katolickie i protestanckie, teatry, dziedzińce, pomniki, kamienice i podwórza. Byliśmy na jesiennym drezdeńskim jarmarku w centrum oraz wieczornym spacerze z iluminowanymi zabytkami miasta nad Łabą.
Emilian Tomasz Kowalcze

Europejski Dzień Języków

27.09.2024 r. (z jednodniowym poślizgiem) odbyły się obchody Europejskiego Dnia Języków organizowane przez nauczycielki języka angielskiego – Grażynę Uchman, Małgorzatę Malczyk, Joannę Michalak i Annę Gawłowską – na lekcjach języka angielskiego dla wszystkich klas 1-3. Uczniowie pracowali w zespołach, w których mierzyli się z różnorodnymi zadaniami lingwistycznymi. Przeszli przez turniej wiedzy o językach, nie tylko europejskich, gdzie liczyła się zarówno wiedza, jak i umiejętność korzystania ze źródeł, a także szybkość wykonania zadań. Grali w gry, w wersji analogowej i elektronicznej (kahoot), które zawierały elementy wiedzy z geografii, historii oraz dużo dobrej zabawy. W organizacji Dnia pomagali ochotnicy: Franciszek Budzewski z IIB, Witold Hejduk z IIB, Szymon Kowalczyk z IIA, Małgorzata Pyrża z IIA i Marcin Fedyna z 4E.

18 września klasa 3B z p. Zuzanną Chruścikowską uczestniczyła w spacerze po Warszawie śladami "Lalki" Bolesława Prusa, wczuwając się w bohaterów powieści z lat 80. XIX wieku.

Wizyta w Europa Experience
17.09.2024 r. grupa 22 uczniów i uczennic wyjeżdżających w październiku tego roku na EUROSCOLĘ do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu wzięła udział w grze pokazującej proces tworzenia prawa w Unii Europejskiej. Uczniowie zostali podzieleni na 4 frakcje parlamentarne, które musiały odnieść się do 2 propozycji ustaw, aby je poprzeć lub odrzucić. W procesie ucierania stanowisk korzystali z opinii ekspertów, głosu społeczeństwa oraz byli pod wpływem bieżących wydarzeń, do których musieli na gorąco odnosić się w komentarzach dla mediów i stawiać czoła nieraz natarczywym dziennikarzom. Dostęp do materiałów medialnych i danych na temat stanowisk poszczególnych graczy i grup, których tworzone prawo ma dotyczyć odbywał się poprzez multimedia specjalnie zaprogramowane dla gry. Stanowiska wobec propozycji ustaw prezentowali obywatele Unii Europejskiej oraz urzędnicy instytucji unijnych w swoich rodzimych językach. Oczywiście wypowiedzi zostały przetłumaczone na polski (napisy), ale uczniowie mieli dodatkową okazję posłuchać kilkunastu z 24 języków obowiązujących w Unii Europejskiej. Zadanie wymagało współpracy i poszukiwania poparcia dla swojego stanowiska. Uczniowie musieli w zwięzłych słowach (1 lub 2 minuty na wypowiedź) przedstawiać decyzje zajmowane przez frakcje, podobnie jak to się dzieje podczas obrad Parlamentu Europejskiego.
Gra okazała się niezwykle angażująca i pouczająca. Była to doskonała lekcja wychowania obywatelskiego, dlatego śmiało można zarekomendować wizytę w gościnnych progach Biura Parlamentu Europejskiego w Warszawie wszystkim klasom o zainteresowaniach społecznych i politycznych, a także przyszłym prawnikom.
A wszystko opisały i sfotografowały Starsze Ambasadorki EPAS Małgorzata Malczyk i Grażyna Uchman.

W dniu 11 września klasy 2a i 3a odbyły spacer śladami książki „Dziewczyny ze Słowaka”. Autorka książki Maria Paszyńska opowiedziała o losach kliku absolwentek.

2 września - uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025

Wydarzenia archiwalne